Userpic

Raimond
Traveller
1 comments

Posted 5 months ago

Ik kom er niet uit! Ik lees dat er 3 verschillende reserveringen verplicht zijn op dit traject, dat er weinig stoelen zijn voor interrailers en dat je in Spanje geen digitale reservering kan maken. Onze reisdagen zijn heen 27/12 en retour 3/1 en zijn dus weinig flexibel. Hoe pak ik dit aan en wat is jou ervaring? Alvast hartelijk dank! Groet, Raimond

Follow this topic
Userpic

Arend7
Traveller
592 comments

replied 5 months ago

Ik heb die trip voor in de lente gepland, maar heb besloten dat met gewone tickets zonder Interrail te doen. Het gemak van Interrail vind ik vooral dat je niet steeds voor iedere trein een apart kaartje hoeft te kopen. Maar als je steeds moet reserveren maakt dat niet meer uit. Maar ook vooral vanwege dat contingentsrisico (beperkte plaatsen). Ik vermoed dat de meest populaire treinen een contingent van 0 hebben. Ik heb eens een keer een interrailreservering naar Londen proberen te maken op de eerste dag dat dat mogelijk was en het was toen al “uitverkocht”. Met een gewone ticket kon het toen wel.
Hoe je moet reserveren is per land verschillend. Zie https://www.interrail.eu/en/book-reservations/how-do-i-book-seats. Veel kan op de site van Interrail zelf, maar niet alles.
Ik ga zelf gwone tickets kopen naar Brussel en terug via Eurostar (voor een HSL) of nsinternational (voor een wat langzamere, maar waarschijnlijk goedkopere ICD, Intercity Direct) en via trainline.com waarschijnlijk een retour Brussel-Barcelona (met overstap in Lyon PD). Over het algemeen wordt geadviseerd om kaartjes bij de treinmaatschappijen zelf te kopen, maar ik vind de sites van SNCF (de Franse NS) en vooral RENFE (de Spaanse NS) verschrikkelijk. En ze verkopen volgens mij ook niet voor elkaar, maar alleen voor hun eigen treinen.

Userpic

Raimond
Traveller
1 comments

replied 5 months ago

Dank je Arend7. Ik snap wat je zegt en het lijkt mij aannemelijk. Maar dan zijn er wel veel belemmeringen bij het reizen met Interrail, terwijl het wordt verkocht als makkelijk en flexibel. Ik heb ook naar gewone tickets gekeken. Maar op genoemde data kom ik op 1300 Euro voor een retour. Dat vind ik teveel.

Userpic

Arend7
Traveller
592 comments

replied 5 months ago

Het kan goedkoper, maar dan wel langzamer, door gewoon regionale treinen te nemen, https://www.interrail.eu/nl/plan-your-trip/tips-and-tricks/trains-europe/regional-trains.

Userpic

nltrainer
Traveller
1343 comments

replied 5 months ago

Of combo; check dan wel heel precies of dat haalbaar is in 1 dag. Vroeg-vroeg met Thalys=€* nu naar Par, TGV naar as far as can reach -Narbonne, Cerbëre- Frontiëre FR/ES, dan rodalies=lokaal RENFE zonder RES, ook nog veel meer stops in Bcn zelf=closer by accomm. DAN kan je gewoon op je fietsie naar CS en aldaar die beide RES laten doen-zoals eenieder deed toen die passen enkel geheel van papier waren.