Userpic

Ha53
Traveller
2 comments

Posted 9 months ago

Hello

Is it possible to travell by bus from Johor Bahru to Singapore : a return-ticket for one day ?
We like to stay in a hotel in JB and we like to visit every day Singapore= 14 times we will pass customers and immigration.
Mayby a problem for us?( we are Dutch..no visum )

We would like to teceive information about this

Thanks,
Hans

Follow this topic
Userpic

nltrainer
Traveller
1342 comments

replied 9 months ago

kan op zich-al zijn er geen retourtjes-enkel enkeltjes. Van wat ik me herinner van inmiddels lang terug. Zelfde prijs-in MY betaal in MYR en in SIN in SID=2,5x zoveel waard. Er zijn/waren 2 companies-1 wat sneller, beperkte haltes, 1 stopert. Maar ik meen dat inmiddels de metro van SIN vlakbij komt-op de zgn ´causeway´=dam, waar de douane/pascontrole etc zijn. Check urbanrail.net.
In theorie zijn wij als NL tot vrij verblijf gerechtigd in beide landen, maar eigenlijk zie ik amper de reden van dit rare gedoe (tenzij je family hebt in JB , want met wat zoeken kan je in SIN net zo goed cheap accomodation vinden) en na een tijdje zullen er best wel vragen komen. Maar 1000en malays doen dit elke dag voor werk-jarenlang, die hebben special permits daarvoor-gaat allemaal helemaal automatic electronic

Userpic

Ha53
Traveller
2 comments

replied 9 months ago

Bedankt voor uitgebreide informatie! Ik denk dat we inderdaad beter een verblijf in Singapore kunnen zoeken.En ach...als het het dan wat duurder uitvalt dan staan daar toch veel voordelen tegenover,zoals minder reistijd etc..
Je hebt veel kennis wat betreft Singapore en waarschijnlijk van de regio ! Woon je in Nederland nu ?
Ik heb nog een vraag als je het niet erg vindt.Ik heb gezien dat op Sentosa-eiland stranden zijn.Kun je gewoon zwemmen/snorkelen daar of elders in Singapore? Zijn er stranden met terrasjes etc aan zee,zoals we dat gewend zijn zoals ad Middellandse zee?

Met vriendelijke groet,

Hans

Userpic

william199005
Traveller
1 comments

replied 9 months ago

Yes its possible. It will take around 40 minutes.

Userpic

wilson93
Traveller
7 comments

replied 9 months ago

Yes you can, It's just a 25 km long journey. Won't take long by bus.