Userpic

Twin
Traveller
0 comments

Posted 1 year ago

Hallo, wij zijn van plan dit jaar naar het zuiden van het Gardameer te gaan met de trein. Al diverse sites bekeken, maar lastig de geschiktste verbinding/tickets helder te krijgen. Iemand tips en/of ervaring? Alvast hartelijk dank.

Follow this topic
Userpic

nltrainer
Traveller
1324 comments

replied 1 year ago

Beste site op zich: bahn.de , dus duitse spoorwegen. Gewoon program volgen.
Ik deed try-out voor over 1 mnd-laagste prijs-FIX, rond de 150/160 pp/enkel. Met overstap in Keulen-Stuttgart-Zürich-Milano. Vertr rond 7.50, aan rond 19.45. Met redelijke overstaptijden ertussen.
Omdat dat meer niet erg gunstig direkt aan een spoor ligt, deed ik dat naar Brescia-kijk zelf op kaart wat voor jullie beter uitkomt.
En oh ja-tot verrassing van iedereen die denkt dat het net airlines zijn: nee dus, echt boeken kan, vermits stuk IT, pas vanaf zoń 2 mnd tevoren.
Ach ja, al die troubles en hoepels om doorheen te springen voor INTErn treintje rijden zijn groot.
Op de site van reizigersverengng ROVER ook veel nuttige tips.
Gelet op die rpijzen ben je beter af met goedkoopste InterRail-kids tot 12 dan ook nog gratis, dat is voor 4 dagen dus je kan desgewenst ook op een voor jullie aardig lijkende plek nachtje stoppen. Je MOET dan RES als je perse direkte trein Swiss-IT wil en voor de IT Hi-speed, maar leste stuk kan wat trager ook met gewone regionale. Maar in hoogzomer en gelet op de vorig jaar enorm grote problems met overvolle ICE die daarom niet eens in Arnh wilden stoppen, is RES sterk aangeraden. PLUS dat NS van plan schijnt te zijn die pas uit te sluiten van die rit per ICE-nader bericht volgt.

Userpic

Arend7
Traveller
568 comments

replied 1 year ago

Ik zie dat je op www.nsinternational.nl tickets (vertrek rond 9:00, aankomst 21:45) tot 3 maanden kan boeken van Arnhem naar Peschiera del Garda (station aan de zuidkant van het meer). Het is wel even zoeken, bij de meeste treinen staat "niet boekbaar", maar bij deze wel. Op bahn.de zie ik die mogelijkheid niet, maar die is alleen voor de dienstregeling wel veel gebruiksvriendelijker.