Userpic

bobbarman
Traveller
1 comments

Posted 2 years ago

Ik ga in oktober met mijn E-bike van Cadaques naar Cadiz fietsen.
Maar hoe geraak ik met mijn fiets per trein terug van Cadiz naar Barcelona ?
Dank U.

Follow this topic
Userpic

Peter
Traveller
9331 comments

replied 2 years ago

Hallo.
De Spaanse spoorwegen RENFE geven deze informatie hier: http://empresas.renfe.com/EN/viajeros/info/bicicletas.html
Zoals ik begrepen heb, moet je je fiets demonteren en in een tas of iets dergelijks stoppen met een maximale afmeting van 120 x 90 x 40 cm.
Van Cadiz naar Barcelona heb je één rechtstreekse Renfe Talgo-trein (07:55 - 19:38). Dit is misschien wel de beste optie.
Naast je treinkaartje heb je een soort "speciaal bagage"-kaartje nodig dat op het station in Cadiz verkrijgbaar zou moeten zijn. Het is gratis, maar je hebt het nodig. Je kunt dit al aan het begin van je tour kopen, je hoeft niet te wachten tot Cadiz.

Ik reis ook veel met de fiets en de trein. Het is nog steeds ingewikkeld. Verschillende regels in heel Europa. Ik vond niet de perfecte oplossing voor mezelf. Het zou perfect zijn als een aanbieder als DHL je fiets naar punt A in Europa stuurt en deze bij punt B ophaalt om hem weer naar huis te sturen.

Beste Pieter :)

Userpic

bobbarman
Traveller
1 comments

replied 2 years ago

DHL lijkt me dan de beste oplossing?!
Want mijn E- bike demonteren komt echt niet goed vrees ik.
Ook dacht ik om in eindpunt Cadiz een grotere wagen te huren waar fiers in kan.
En die dan in eindpunt achterlaten in een filiaal van dezelfde firma in Cadiz.

Userpic

Peter
Traveller
9331 comments

replied 2 years ago

De oplossing met een huurauto klinkt voor mij ook goed.
Het is een lange reis, maar met wat tussenstops is het te doen.
Spoor en fiets is nog steeds een probleem in de meeste landen.
30 jaar geleden had elke trein een grote bagagewagon ... maar die zijn verdwenen.